Saturday 20 December 2014

Parfem: hronologija jednog zločina, 1985.




Godina izdanja: 2008.
Izdavač: Solaris 
Naslov originala: Perfume: The Story of a Murderer / Patrick Suskind

Od onih sam koji lako zaboravljaju, ali za ovu knjigu me vezuje priča od pre više od deset godina. Bakina prijateljica je radila u biblioteci, a ja sam volela tamo da se muvam. Pošto nisam iskopala ništa, gospođa Nena Rajzner je ustala i donela „Parfem“. Iako sam prevrnula očima na naslov, ona nije sumnjala. „Mala, dopašće ti se, znam te“, rekla je.

Jednom sam je pozajmila, ne znam kome i kupila ponovo.

Priča o Grenuju, čoveku koji nije imao sopstveni miris, zbog čega je stvorio najsavršeniji parfem na svetu – jedna od najoriginalnijih. Kada se 1985. pojavila, prodata je u 12 miliona primeraka.

Tako počinje moje druženje sa Ziskindom, koji poslednjih 20 godina nije dao nijedan intervju.
Posle „Parfema“ prirodno je bilo pročitati sve što je prevedeno kod nas. Ziskind je majstor utopije, majstor digresije, čovek koji sam sebi upada u reč. Njegovi likovi strmoglavo propadaju. Novela Golub iz 1986. je za to savršen primer.


Ništa manje bitni su i drama Kontrabas (1981.), novela Priča o gospodinu Soneru (1991.) i zbirka pripovedaka Tri priče i jedno razmišljanje (1996.) – poslednje dve pomenute je izdavačka kuća Solaris izdala 2014.

No comments:

Post a Comment

Any emotions? Leave a comment!